Logo Col·legi Amor de Dios

ABP

Matemáticas Singapur

Aprenentatge Basat en Projectes

La nostra aposta per ser un referent en l'ús de noves metodologies, el Col•legi Amor de Déu de Barcelona desenvoluparà durant el curs escolar 2017-18 la metodologia ABP amb la finalitat de treballar diferents continguts a tota Educació Infantil, Primària i ESO.

En què consisteix la metodologia ABP?

L'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP o PBL, Project-based learning) és una estratègia d'ensenyament basat en l'alumnat com a protagonista del seu propi aprenentatge. En aquesta metodologia, l'aprenentatge de coneixements té la mateixa importància que l'adquisició d'habilitats i actituds.

És una metodologia que permet als alumnes adquirir els coneixements i competències clau al segle XXI. Consisteix en l'elaboració d'un projecte de certa envergadura que dóna resposta a problemes de la vida real. Els alumnes treballen en grup a partir d'una pregunta àmplia que planteja el professor.

Quins objectius persegueix el ABP?

Integració d'assignatures.
    Activitats entorn d'un fi comú, definit pels interessos dels estudiants.
    Foment de: la responsabilitat individual, el treball col•laboratiu, la capacitat crítica i la presa de decisions.
    Interacció amb el món real.
    Combinació efectiva d'aprenentatge de continguts fonamentals (currículum) i el desenvolupament de destreses (competències).
    Desenvolupament personal i social