Logo Col·legi Amor de Déu

• Col·legi
  • Identitat

• Casa Fundacional

La Congregació de les germanes de l'Amor de Déu es una congregació religiosa femenina catòlica de dret pontifici, fundada el 27 d'abril de 1864 pel pare Jerónimo Mariano Usera y Alarcón en un col·legi a Toro (Zamora, Espanya).

La Congregació va rebre l'aprovació diocesana el 26 d'abril de 1864 i l'aprovació pontifícia el 14 de juliol de 1947. Les Germanes de l'Amor de Déu van ampliar el carisma de l'ensenyament a l'atenció d'hospitals i a l'assistència de malalts a domicili. Fins i tot van treballar en assumptes domèstics de seminaris i col·legis catòlics. Després del Concili Vaticà II, i amb l'ideal de renovar la congregació i tornar als ideals originals, van retornar gairebé exclusivament al treball de l'educació.

Pare Jerónimo Usera

Pare Jerónimo Usera.

Escut germanes de l'Amor de Déu

Escut de la Congregació de les germanes de l'Amor de Déu.

En l'actualitat, la seva activitat se centra en l'ensenyament. La Congregació té col·legis, guarderies i residències per tot el món, encara que la seva major presència se segueix donant a Espanya. Entre els més reconeguts es troben els col·legis Amor de Déu de Madrid, Cadiz, Alcorcón, Oviedo, Zamora, Salamanca, Toro, Barcelona o Sant Adrià de Besòs (Barcelona), on compten amb grans terrenys per practicar l'ensenyament i realitzar educació física.

Les Germanes de l'Amor de Déu han rebut diversos premis i diplomes en honor al seu ensenyament de qualitat, així com altres reconeixements d'índole similar. La majoria de col·legis d'aquesta congregació figuren en les llistes de millors col·legis privats i concertats de la regió on exerceixen la seva funció educativa.

En 2015, les religioses eren unes 797, en 104 cases presents a Alemanya, Angola, Brasil, Bolívia, Cap Verd, Xile, Cuba, Espanya, Estats Units, Filipines, Guatemala, Itàlia, Mèxic, Moçambic, Perú, Portugal, Puerto Rico i República Dominicana. La casa general es troba a Madrid.

Si vols conèixer més informació sobre la Congregació i els projectes en els quals treballa, pots visitar la seva pàgina web.

Pare Jerónimo Usera

Logotip actual de la Congregació de l'Amor de Déu

• Col·legi Amor de Déu

Els centres educatius Amor de Déu són escoles amb un Ideari Cristià, promogudes per la Congregació de les Germanes de l'Amor de Déu.

El Col·legi Amor de Déu de Sant Adrià de Besòs és un centre mixte, amb tres línies, que imparteix ensenyaments en els següents nivells educatius:

• Ensenyaments concertats per la Generalitat de catalunya:
        • 2n cicle d'Educació Infantil (De P3 a P5)
        • Educació Primària (De 1r de E.P. fins a 6è d'Educació Primària)
        • Educació Secundària Obligatòria -ESO- (De 1r fins a 4t d'ESO)

Col·legi Amor de Déu

L'objectiu que va guia al Pare Jerónimo Usera, era actuar a favor dels homes, sense excloure a ningú, perquè va estimar als altres en Crist, que en les seves pròpies paraules, és el millor i més desinteressat amor. En aquesta línia, al centre educatiu Amor de Déu de Sant Adrià continuem amb aquest servei i oferim un projecte educatiu basat en l'amor i en la Fe, a través d'una escola oberta a totes les persones que considerin aquesta visió adequada i se sentin identificats o simpatitzin amb el que oferim.

Col·legi Amor de Déu

L'educació impartida al nostre centres té com a objectiu final conformar en cada alumne l'home integral, entès segons el pensament humanista cristià, el model del qual a seguir és Jesucrist. La nostra oferta envers la societat és la promoció integral de la persona perquè, aconseguint la plenitud de l'ésser, es converteixi a la base per a la transformació de el seu món.

Col·legi Amor de Déu

Per a això, posem en pràctica la pedagogia useriana els principis de la qual pot resumir-se en:

• Considerem l'educació un factor de desenvolupament integral humà amb especial incidència en els vessants ètic-religiosos, soci-cultural i econòmica. A aquest efecte oferim solucions pedagògic-socials per a l'enlairament de la promoció humana i del desenvolupament econòmic.

Col·legi Amor de Déu

• Fomentem l'educació i el progrés dins del respecte a la persona humana i a la seva integritat i impliquem a la comunitat educativa en la realització i sosteniment del nostre projecte solidari.
      • Eduquem en la diversitat perquè és una oportunitat de continuar millorant el nostre aprenentatge i el dels nostres alumnes.
      • Fomentem el desig d'aprendre, l'ànsia de conèixer, el sentit ètic i la misericòrdia amb el proïsme. L'amor i l'empatia són la base de la nostra pedagogia. Es pot ser, simultània o alternadament, mestre i deixeble, educador i educant.